onsdag den 2. januar 2013

Squashkage

I dag skal vi ikke selv lave mad. Vi har spiseaftaler hver onsdag, hvor vi hver anden gang spiser hos nogle venner og hver anden gang hos os. Så jeg slipper for madlavningen i dag. Derfor har jeg jo heller ingen opskrift at lægge ind, og dog... Asta og jeg skal på kreahyggevisit hos Astas veninde og hendes mor og hun har sagt at hun lige har en squashkage i fryseren, som hun vil tage op og dele med os. Derfor tænkte jeg, at jeg kunne finde min opskrift, som jeg i øvrigt har fået af venindens mor, ind. MEN jeg kan selvfølgelig ikke finde den. Så nu må iPaden med på visit, så jeg kan skrive opskriften ind.

Squashkage

225 g sukker
2 æg
50 g blødt smør
250 g revet squash
200 g mel
1/2 dl vand
1 tsk natron
1/2 tsk salt
2 tsk vanillesukker
1 tsk kanel
1/2 tsk stødt nellike

- æg og sukker piskes luftigt
- pisk smørret i.
- bland alle de tørre ingredienser og sigt det i dejen.
- til sidst røres vand og squash
- hæld dejen i en 1 l. sandkageform.
- kagen bages i 50 min ved 175 grader på næstnederste rille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar